امروزه از درب‌ شیشه‌ای اتوماتیک  در ساختمان های مدرن برای شکیل تر شدن استفاده می شود.این درب ها در انواع مختلفی موجود بوده که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود می باشد. درب شیشه ای اتوماتیک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و باعث سهولت در تردد می شود. قابلیت های این درب ها باعث شده که این محصول مورد توجه مهندسین قرار بگیرد و از آن برای زیبایی و مدرن شدن ساختمان ها استفاده کنند.

انواع فریم های درب شیشه ای اتوماتیک

فریم آلومینیومی

فریم های آلومینیومی موجود در درب های شیشه ای اتوماتیک در دو مدل پهن و باریک به بازار عرضه می شود. رنگ این فریم ها به طور معمول نقره ای بوده ولی می توان آن را با توجه به دکوراسیون سلیقه مشتری در رنگ های مختلف نیز تولید کرد.

فریم استیل

فریم های استیل موجود در درب های شیشه ای اتوماتیک بسیار ظریف و زیبا بوده و دارای رنگ های متنوعی می باشد. بر روی این فریم یک لایه ورق استیل قرار گرفته تا کیفیت بیشتری داشته باشد.

انواع فریم های درب شیشه ای اتوماتیک

انواع درب شیشه ای اتوماتیک

درب اتوماتیک تلسکوپی

باز شدن این درب ها به صورت خطی بوده و بسیار روان و بی سر و صدا می باشد. درب های اتوماتیک تلسکوپی را می توان تا ارتفاع سه متر و نیم نصب نمود. این نوع درب ها دارای یک چشمی بوده که با مشاهده جسمی در مقابل خود باز شده و پس از مدتی مجدد بسته می شود، چفت شدن این درب ها بر روی هم از ورود آلودگی ها گرد و غبار به داخل ساختمان جلوگیری کرده ومانع از هدر رفتن انرژی می گردد.

درب های اتوماتیک تلسکوپی را می توان قفل کرد که این ویژگی باعث افزایش ایمنی این دستگاه خواهد شد. نصب این درب در ورودی ساختمان علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی باعث زیبایی و جذابیت ساختمان نیز می شود.

درب اتوماتیک لولایی

درب های اتوماتیک لولایی مانند درب های لولایی قدیمی بوده با این تفاوت که این درب ها با نیروی برق و به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود. این درب ها ظرافت خاصی داشته و می توان آن را در مکان هایی که دارای فضای کمی هستند، نصب نمود. کارکرد آرام و بی سر و صدای این درب ها باعث برقراری آرامش و سکوت در ساختمان می شود. همچنین درب های لولایی قدیمی را نیز می توان با تغییراتی بر روی آن به صورت اتوماتیک تبدیل کرد.

درب اتوماتیک کشویی

درب های اتوماتیک کشویی از درب های اتوماتیک پرطرفدار در بازار می باشد که به صورت کشویی باز و بسته می شود. طراحی شیک و ساده این درب ها باعث شده که از این درب ها در اکثر ساختمان ها به کار برده شود. حسگرهای تعبیه شده در درب های اتوماتیک کشویی باعث شده که تردد در آن راحت تر شود. این درب ها عمری طولانی داشته و تا مدت ها می تواند برای شما کارایی داشته باشد.

درب اتوماتیک گرد یا نیم گرد

درب های گرد و نیم دایره از درب های آشنا بوده که در قدیم نیز از آن استفاده می شد با این تفاوت که امروزه این درب ها به جای استفاده از نیروی دست به صورت اتوماتیک و با استفاده از حسگرهای نصب شده بر روی آن باز و بسته می شوند. این درب ها در ساختمان های شیک و مهمی مانند برج های بسیار لوکس و هتل ها مورد استفاده قرار می گیرد که می تواند با توجه به میزان فضا و سلیقه کارفرما به صورت دایره و یا نیم دایره باشد.

قطعات درب شیشه ای اتوماتیک

قطعات اصلی درب های شیشه ای اتوماتیک عبارت است از:

سنسور درب اتوماتیک

ریل درب شیشه ای

موتور درب اتوماتیک

هنگرها یا غلتک ها

کنترل باکس

هرزگردها

کاور

خرید درب شیشه ای اتوماتیک

درب های شیشه ای اتوماتیک دارای انواع گوناگونی هستند که با توجه به میزان فضا و نوع ساختمان تعیین می شود. نوع این درب ها باید با ساختمان شما تناسب داشته باشد به عنوان مثال استفاده از درب های گرد و یا نیم دایره برا فروشگاه ها و ساختمان های کوچک مناسب نمی باشد. بنابراین باید پیش از اقدام به خرید این درب های شیشه ای اتوماتیک با هر یک از آن ها آشنا شده تا متناسب با ساختمان خود دربی مناسب را خریداری نمایید.

شیشه درب اتوماتیک

در درب های شیشه ای اتوماتیک از شیشه های سکوریت استفاده شده تا استحکام و مقاومت بالایی در برابر هر گونه تغییرات آب و هوایی داشته باشد. این شیشه ها نشکن بوده و به راحتی نمی شکند و در صورت شکستن به قطعات ریزی تبدیل شده که خاصیت برش را نداشته و به اطرافیان آسیب نمی رساند. شیشه های سکوریت این قابلیت را دارد که با انجام عملیاتی مانند سند بلاست کردن بر روی آن ها، این شیشه ها را به صورت مات در آورد و یا حتی می توان بر روی آن لوگو و یا طرح خاصی را چاپ کرد که این خاصیت باعث فروش بیشتر این محصول در بازار شده است.

چشمی درب شیشه ای اتوماتیک

چشمی و یا همان حسگرهای به کار رفته در درب های شیشه ای اتوماتیک از اصلی ترین و مهم ترین اجزای این درب ها می باشد. به طور کلی می توان گفت که چشمی ها باعث باز و بسته شدن درب ها به صورت اتوماتیک می شوند بدین صورت که با مشاهده جسمی در مقابل خود درب ها را باز کرده و مدتی پس از محو شدن جسم در مقابل خود بسته می شود. میزان حساسیت چشمی ها را می توان کم و یا زیاد کرد.

ویژگی درب شیشه ای اتوماتیک

_ درب های شیشه ای اتوماتیک با باز و بسته شدن لحظه ای و چفت شدن کامل مانع از ورود آلودگی ها و گرد و غبار به داخل ساختمان می شود.

_ این درب ها هیچ محدودیتی در تردد نداشته و برای مکان های پرتردد بسیار کاربردی می باشد.

_ صرفه جویی در مصرف انرژی یکی از مزیت های این درب ها محسوب می شود.

_ سرعت باز و بسته شدن این درب ها را می توان تنظیم کرد.

_ چشمی های این درب ها باعث سهولت در رفت و آمد می شود.

_ این درب ها دارای قفل ریموت بوده که باعث افزایش ایمنی این درب ها می شود.

_ استفاده از این درب ها باعث زیبایی و شکیل شدن ساختمان شده و جلوه خاصی به آن می بخشد.

_ این درب ها در باز و بسته شدن صدایی ایجاد نکرده و آرامش را در ساختمان برقرار می کند.

_ درب های شیشه ای اتوماتیک دارای باطری بک آپ بوده که در هنگام قطع برق مشکلی در تردد ایجاد نمی کند.

_ این درب ها دارای ریموت بوده و می توان آن را از راه دور کنترل کرد.

_ همچنین با استفاده از این ریموت ها می توان سرعت باز و بسته شدن درب را کم یا زیاد کرد.

_ درب های شیشه ای اتوماتیک از کیفیت بالایی برخوردار بوده و عمری طولانی دارد.

_ درب های شیشه ای اتوماتیک نصبی آسان و سریع دارد.

_ این درب ها نیاز به تعمیر و نگهداری پایینی دارد.

قیمت درب شیشه ای اتوماتیک

قطعات به کار رفته در درب های شیشه ای اتوماتیک تاثیر زیادی بر روی کیفیت این محصول می گذارد بنابراین کیفیت از اصلی ترین عامل تاثیر گذار بر روی هزینه درب اتوماتیک شیشه ای دارد. از جمله دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت این درب ها نوع درب ها و ابعاد آن می باشد.

ابعاد درب شیشه ای اتوماتیک

ابعاد درب های شیشه ای به ابعاد ورودی ساختمان بستگی دارد و بر اساس نیاز و درخواست مشتری ابعاد آن تعیین می شود. این درب ها را می توان به صورت سفارشی ساخت.

نصب درب شیشه ای اتوماتیک

نصب درب های شیشه ای اتوماتیک از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل باید نصب این درب ها را به افراد متخصص و باتجربه بسپارید تا علاوه بر بهبود در عملکرد این درب ها، باعث افزایش عمر آن نیز شود.