تیغه فوم دار ترک، موتور و مدار فرمان اروپایی، ریل آهنی گالوانیزه ضد سرقت، قفل کشویی برقی برای امنیت بیشتر کرکره برقی از جمله فعالیت های گروه صنعتی آوا می باشد این شرکت تولید فروش و نصب وخدمات کرکره برقی را از سال 1387 آغاز نمود.

کرکره نوعی از انواع درب می باشد که امروزه با توجه به نوع کارکرد بسیار مورد توجه قرا گرفته است. یکی از دلایل توجه به این نوع از درب عدم اشتغال فضا می باشد. این نوع درب هنگام جمع شدن فضای بالای درب (سقف) را اشغال می نماید و برای مکان هایی که دارای محدودیت فضا می باشد، مناسب است.

آشنایی با انواع موتور کرکره

  • سانترال central - MC
  • موتورهای کرکره سانترال (MC)

به همراه کاسه فنر ترکیب بسیار قوی و مناسبی برای کرکره های سنگینی قدیمی و همچنین کرکره تیغه آلومینیومی به وجود آورد متداول ترین رنج برای این موتور ها 140 نیوتن بر متر می باشد که برای کرکره هایی تا وزن حدود 200 کیلو گرم مناسب هستند اما رنج های 280 و 450 کیلوگرم نیز موجود می باشد که با خلاص کردن موتور و با کمک کاسه فنر کرکره به راحتی و با دست بالا و پایین، سیستم انتقال قدرت نیرو محرکه که در این نوع موتور مشابه با کرکره های قدیمی می باشند. در کرکره ها فنر ها در جهت معکوس وزن کرکره ها کوک شده بر روی کرکره بود. در این نوع کرکره های قدیمی سیستم بالابر، فنر ها در جهت معکوس وزن کرکره ها کوکو شده و نیرو وزن درب خنثی می کنند. در کرکره های قدیمی به علت خنثی شدن می باشد.

موتور کرکره برقی
موتور کرکره برقی

نیرو وزن توسط فنر ها با یک فشار کم به سمت بالا حرکت می کرد اما برای کشیدن پایین کرکره باید نیروی زیادی به کرکره وارد شود، این نیرو به همراه نیرو کشیدن وزن کرکره باعث کوک مجدد فنر ها می شوند نقش موتور در کرکره های جدیدی نقش همان نیروی دست در کرکره های قدیمی می باشد. موتور MC در هنگام بالا آمدن کرکره نیروی بسیار کمی را وارد می کند و بالا برنده و کرکره فنره ای کوک شده می باشند. اما در هنگام پایین آمدن کرکره موتور بیش ترین نیرو را وارد کرده تا ضمن پایین آمدن کرکره فنر ها نیز کوک کردند، این نوع موتور ها از نظر نصب بسیار ساده هستند.

اجزای اختصاصی این سیستم شامل موارد زیر می باشد:

  • موتور توبولار: که متفاوت با موتور دو سیستم دیپر است هم در شکل و هم در جا و نحوه بسته شدن و کار کردن
  • شفت: قطر شفت در سیستم به صورت زیر است
  • سیستم ساید، سیستم توبولار، سیستم سنترال.
  • پلیت
  • یاتاقان
  • اند گپ
  • ستاره ای

در این سیستم برعکس سیستم سنترال که شفت ثابت بود و تکه متحرک موتور که بخش اعظم موتور نیز می باشد داخل شفت می رود و به وسیله پیچ به شفت محکم و ثابت میشود وقتی موتور کار میکند و در نتیجه قسمت متحرک موتور شروع به چرخیدن می کند، همراه با خود شفت را نیز می چرخاند. در اینجا دیگر خبری از کاسه فنر ها نیست.

تیغه ابتدایی مستقیما روی شفت پیچ می شود وقتی موتور کار می کند قسمت متحرک آن در یک جهت شروع چرخیدن می نماید. همراه با خود شفت را نیز که به آن پیچ شده می چرخاند. در نتیجه تیغه ابتدایی و همراه با آن سایر تیغه ها که به تیغه ابتدایی سوار شده اند شروع به رول دور شفت می کنند یا از حالت روال شده باز می شوند در اینجا چون کاسه فنر وجود دارد حجم رول تیغه ها به دور شفت کمتر از سیستم سنترال می باشد.