درب اتوماتیک شیشه ای در عصر کنونی کاربردهای بسیاری دارد. امروزه از این درب ها برای مکان هایی مثل سازمان ها، فروشگا ها، بیمارستان ها و ... که جزء مکان های پر تردد است، استفاده می شود. استفاده از این درب ها برای مکان هایی که دارای فضای کم هست، بسیار مناسب می باشد. از مزیت های استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای جلوگیری از اتلاف انرژی می باشد.
در این درب ها یک حسگر تعبیه شده تا باعث باز و بسته شدن به موقع درب ها شود. شما می توانید حساسیت این سنسورها را کم و یا زیاد کنید.
همچنین این درب ها نیاز به مراقبت داشته و لازم است سنسور آن به صورت مرتب تمیز گردد تا باعث بروز مشکل نشود. در هنگام خرید این درب ها باید نوع درب را مطابق با ساختمان خود انتخاب کنید.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای در انواع مختلفی موجود بوده و باید با توجه به ساختمان و نوع کارکرد آن مناسب ترین درب انتخاب شود.

درب اتوماتیک شیشه ای اسلاید یا کشویی

این نوع درب ها از پر کاربردترین نوع درب ها می باشد و در اصل از اولین درب های شیشه ای محسوب می شود. این درب ها معروف به درب های خطی بوده و بر روی یک خط ساده حرکت کرده وکارآیی ساده ای دارد. درب اتوماتیک شیشه ای کشویی به این صورت کار می کند که یک لت به شکل ثابت در جوار ورودی واقع شده و یک لت متحرک نیز دقیق در لبه آن واقع شده است. در این درب ها سنسور با مشاهده یک جسم در مقابل خود، فرمان حرکت را به لت صادر کرده و باعث باز شدن درب می شود.

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی از ساده ترین و بهترین درب ها به شمار می آید. این درب ها قابلیت باز شدن یک طرفه و یا دو طرفه دارند و با استفاده از یک اپراتور، می توان درب های قدیمی را نیز اتوماتیک کرد. به طور معمول این درب ها به سمت بیرون باز شده ولی می توان آن را به صورت یک طرفه یا دو طرفه نیز باز کرد.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

کارکرد این درب ها همانند درب های کشویی بوده، با این فرق که لت ها بیش تر بر روی هم تجمع کرده و می توان گفت، فضای بیشتری را جهت رفت و آمد در اختیار افراد قرار می دهد. به همین دلیل، این درب ها برای نقاطی مورد استفاده قرار می گیرد که دارای فضای کمی می باشد.

درب اتوماتیک شیشه ای گردان

این درب ها دقیقا کارکردی مانند درب های گردان قدیمی را داشته با این فرق که احتیاجی به استفاده از نیروی دست جهت هل دادن درب نداشته و درب به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود. این درب ها با تشخیص وزن به وسیله حسگر دستگاه، لت ها به شکل پره ای به موازات یکدیگر قرار گرفته و حرکت خود را آغاز می کند و امکان تردد را فراهم می کند.

درب اتوماتیک شیشه ای آکاردئونی یا تاشو

این درب ها مانند درب های اتوبوسی عمل کرده و درب از طول خم شده و بر روی خود جمع می شود. بنابراین در این درب ها لت وجود نداشته و می توان از تمامی فضای ورودی استفاده کرد. در مکان هایی که دارای عرض کمی هستند، بهترین گزینه استفاده از درب تاشو بوده تا تردد به راحتی انجام شد.

درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی

در صورتی که ورودی ساختمان شما در کنج قرار گرفته و فضای اندکی جهت رفت و آمد وجود دارد، استفاده از این درب ها بهترین گزینه می باشد. نصب این درب ها در ورودی ساختمان باعث افزایش نمای ساختمان می شود. در این نوع درب ها از سنسور از نوع مایکروویو ویا به عبارتی، سنسور خطی استفاده می شود.

درب اتوماتیک شیشه ای قوسی یا منحنی

این درب ها دارای فرم خاص و منحصر به فردی بوده و جهت به نمایش گذاشتن معماری ویژه ساختمان کاربرد دارد. این درب ها را می توانید به صورت نیم دایره و یا دایره کامل به کار ببرید.

مکان های کاربرد درب اتوماتیک شیشه ای

مجتمع های تجاری و پاساژها
بانک ها و تمامی موسسات
از مغازه های کوچک گرفته تا فروشگاه های بزرگ
فرودگاه ها، کلینیک ها و بیمارستان ها
ورودی منازل مسکونی و مجتمع ها
اماکن خصوصی، ادارات و اماکن دولتی
فست فودها و رستوران ها

مزایای استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای

این درب ها برای اماکن پر تردد بسیار مناسب و کاربردی می باشد.
درب اتوماتیک شیشه ای به نسبت کارآیی ای که دارد، بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.
این درب ها دارای استفاده سریع و آسان بوده و مناسب برای تمامی اماکن می باشد.
این درب ها دارای حرکتی آرام و بی سر و صدا بوده و در هنگام باز و بسته شدن از خود صدایی تولید نمی کند.
درب اتوماتیک شیشه ای دارای مصرف انرژی پایینی می باشد.
درب اتوماتیک شیشه ای به وسیله ریموت قابل باز و بسته شدن است.
این درب ها دارای باطری پشتیبان بوده و در صورت قطع برق امکان تردد از این درب ها فراهم می باشد.
همچنین امنیت بالای این درب ها باعث پرطرفدار شدن این درب ها شده است.

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

هزینه درب اتوماتیک شیشه ای دارای قیمت از پیش تعیین شده ای نبوده و عواملی همچون نوع درب، متریال به کار رفته در آن، موقعیت مکانی، دستمزد نصب، شرکت ارائه دهنده و ... بر روی قیمت این درب ها تاثیر گذار می باشد. همچنین این درب ها با توجه به مزایا و کاربرد فراوان آن دارای هزینه مناسب و مقرون به صرفه ای می باشد.